Debug (line 333 of ViewableData.php):
Hamaka\Pages\DossierOverviewPageController created with a failover class of Hamaka\Pages\DossierOverviewPage
Debug (line 333 of ViewableData.php):
Hamaka\Pages\ElementalPageController created with a failover class of Hamaka\Pages\DossierPage
Debug (line 333 of ViewableData.php):
Hamaka\Pages\ElementalPageController created with a failover class of Hamaka\Pages\ElementalPage
Debug (line 333 of ViewableData.php):
Hamaka\Pages\SearchPageController created with a failover class of SilverStripe\CMS\Model\SiteTree
Debug (line 333 of ViewableData.php):
DNADesign\Elemental\Controllers\ElementController created with a failover class of Hamaka\Elements\TextImageElement
Debug (line 333 of ViewableData.php):
DNADesign\Elemental\Controllers\ElementController created with a failover class of DNADesign\Elemental\Models\ElementContent
Debug (line 333 of ViewableData.php):
DNADesign\Elemental\Controllers\ElementController created with a failover class of Hamaka\Elements\ContentWithListElement
Debug (line 333 of ViewableData.php):
DNADesign\Elemental\Controllers\ElementController created with a failover class of Hamaka\Elements\TextImageElement
Debug (line 333 of ViewableData.php):
SilverStripe\Assets\Storage\DBFile created with a failover class of SilverStripe\Assets\Image
Debug (line 333 of ViewableData.php):
SilverStripe\Assets\Storage\DBFile created with a failover class of SilverStripe\Assets\Image
Debug (line 333 of ViewableData.php):
Hamaka\Pages\HomePageController created with a failover class of Hamaka\Pages\HomePage
De rol van schoolleiding kan veel werkdruk met zich meebrengen. Hoe zorg je voor een goede werkverdeling tussen wat moet en mag binnen het veelzijdige takenpakket van een leidinggevende? Hoe behoud je grip op je taken, terwijl je ook ruimte laat voor de waan van de dag? En hoe kun je de werkdruk voor je team verlagen?
In deze inspiratiereeks ga je in gesprek met collega schoolleiding om deze vragen vanuit verschillende invalshoeken te benaderen. Iedere bijeenkomst staan we stil bij een andere vraag. Het persoonlijk handelen staat hierin centraal. Welke keuzes kun jij maken en hoe gaan anderen daarmee om?
Elke bijeenkomst wordt ingeleid door een inhoudelijk expert. Deze inleiding biedt een solide theoretisch kader en zorgt ervoor dat de inspiratiesessies gericht en onderbouwd zijn. Zo garanderen we een waardevolle uitwisseling van inzichten en ben je verzekerd van nieuwe kennis en praktische tips.
Sluit je aan bij een van de inspiratiesessies en ontdek hoe jij Werkdruk de Baas kunt worden, zowel voor jezelf als voor je team
Wat bieden wij:
Vier fysieke bijeenkomsten in schooljaar 2024/2025
Vijf tot tien deelnemers
Elke groep wordt begeleid door een ervaren intervisiebegeleider
We vormen één groep per regio: noord – midden – zuid. We streven naar een maximale reistijd van 45 min.
De bijeenkomsten duren 2,5 uur en vinden plaats in de middag, locatie rouleert per deelnemende school
Deelname is kosteloos (ook voor niet-AOb leden). Als je je inschrijft voor deelname committeer je je aan aanwezigheid op de vier bijeenkomsten
Iedereen is welkom, maar de focus vanuit de thema’s ligt op de niet-eindverantwoordelijke schoolleiding (leraar met leidinggevende ambities, de teamleider, conrector, afdelingsleider, directeuren)
Het is ook mogelijk om je als groep leidinggevenden van een schoolbestuur aan te melden
Voorlopige data:
Noord
Midden
Zuid
15 januari 2025
14 januari 2025
16 januari 2025
Maart
Maart
Maart
April
April
April
Mei
Mei
Mei
De data worden gepland in overleg met de deelnemers
Onderwerp per bijeenkomst
Bijeenkomst 1: Mijn agenda
Hoe prioriteer ik mijn werkzaamheden als alles urgent of belangrijk is in de waan van de dag?
Op welke manier kan ik mijn leidinggevende inschakelen als het me niet meer lukt om goed te prioriteren?
Hoe structureer ik mijn werk als alles anders loopt?
Bijeenkomst 2: Mijn team
Hoe geef ik mijn team het vertrouwen dat ze het zelf kunnen oplossen?
Hoe help ik mijn team met prioriteren en keuzes maken als alles urgent of belangrijk is?
Bijeenkomst 3: Mijn persoonlijke ontwikkeling
Wat kan ik doen als ik mezelf graag wil professionaliseren, maar het gevoel heb dat ik de school niet kan verlaten?
Hoe zorg ik ervoor dat mijn eigen ontwikkeling niet als eerste afvalt als ik keuzes moet maken?
Hoe houd ik mijn eigen ontwikkeling op mijn agenda en de agenda van mijn leidinggevende?
Bijeenkomst 4: Onze onderwijskwaliteit
Hoe maak ik echt tijd voor mijn team om lesbezoeken of individuele gesprekken in te plannen gedurende het hele jaar?
Hoe zorg ik dat gesprekken over onderwijskwaliteit met mijn team de waan van de dag worden?
Aanmelden
Dit kan tot 8 januari. Na je aanmelding ontvang je een bevestiging van ons. Zodra we voldoende aanmeldingen hebben om een groep te vormen (minstens vijf per groep) in de regio van jouw keuze, sturen we je een definitieve bevestiging en alle aanvullende informatie.